BUCA OSB MAHALLESİ 2/20 SOKAK NO:16 BEGOS BUCA/İZMİR
0232 749 00 49 - 0532 673 49 49
HİZMETLERİMİZ
ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi

Uluslararası Standartlar Örgütü (ISO) Nedir?

Merkezi İsviçre'nin Cenevre kenti olan ISO, 1947 yılında kurulmuştur. Ürün, hizmet ve sistemler için çeşitli standartlar oluşturan ve yayınlayan organizasyonun 146 üyesi bulunmaktadır. Yaptığı standardizasyon çalışmaları sonucu ticarete, sanayiye ve tüketicilere büyük yararlar sağlamıştır. ISO, bir taraftan devletlere ait enstitülerin üye olduğu bir organizasyon iken, diğer taraftan enstitülerin yapısını oluşturan özel sektörler arasında köprü görevindedir. 

TS-EN-ISO 9000 Standartlarının Gelişimi 

TS-EN-ISO 9000 Kalite Standartları, ISO tarafından yayınlanmış olan ve organizasyonların müşteri memnuniyetlerinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sistemlerinin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden standartlar bütünüdür. TS-EN-ISO 9000 Kalite Standartları serisi, etkili bir yönetim sisteminin nasıl kurulabileceği, dokümante edilebileceği ve sürdürebileceğini tarifler. TS-EN-ISO 9000 standartlarının gelişim tarihçesi aşağıda listelendiği gibidir. 

1963’de MIL/Q/9858 (ABD’de savunma teknolojisinde)
1968’de AQAP Standartları (NATO üyesi ülkelerde)
1979’da BS 5750 (İngiltere’de)
1987’de ISO 9000 serisi (ISO tarafından)
1988’de EN 29000 standartları (CEN tarafından)
1988’de TS 6000 Kalite Güvence Sistem Standardı olarak yayımlandı
1991’de TS-EN-ISO 9000
1994’de ISO tarafından revize edildi (9001:1994 / 9002:1994 /9003:1994).
1996’da EN 29000 serisi EN-ISO 9000 olarak yayınlandı. 
2000’de ISO tarafından revize edildi ve 9001:2000 olarak yayımlandı.

ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Prensipleri 

Uluslararası Standart Organizasyonu (ISO) tarafından uluslararası standart olarak yayınlanan ve halen Avrupa Topluluğu ülkeleri ile birlikte birçok ülkede belgelendirme modeli olarak uygulanmakta olan TS-EN-ISO 9001 standardı bir uluslararası kalite yönetim standardıdır ve 8 kalite prensibine dayanmaktadır.

1-Müşteri Odaklılık: Kuruluşlar, müşterilerine bağımlıdır. Bu yüzden müşterilerinin mevcut ve gelecekteki ihtiyaçlarını anlamalı, müşteri şartlarına uymalı ve müşteri beklentilerinin üzerine çıkmak için çaba harcamalıdır.

2-Liderlik: Liderler organize eder, yön ve amaç birliğini belirlerler. Lider, firma içerisinde öyle bir ortam kurmalı ve devam ettirmelidir ki, çalışanlar kuruluşun hedeflerinin başarılmasına tam olarak katılabilmelidir.     

3-Çalışanların Katılımı: Her seviyedeki çalışan kuruluşun birer değeridir ve kabiliyetleri, tam olarak katılımları ile kuruluşun çıkarları için kullanılabilir.

4-Proses Yaklaşımı: Faaliyetler ve ilişkili kaynaklar bir proses olarak yönetildikleri zaman sonuçlar daha başarılı ve çok daha etkin olarak gerçekleştirilebilir. 
    
P   Planla-Hedefleri & Prosesleri Belirle     
U   Uygula-Prosesleri Uygula     
K   Kontrol Et-İzle & Ölç     
İ    İyileştir-Sürekli İyileşme Sağla     

5-Yönetime Sistem Yaklaşımı: Birbirleri ile ilişkili proseslerin sistem olarak belirlenmesi, anlaşılması ve yönetilmesi kuruluşların etkinliklerini sağlar ve hedeflerin gerçekleştirilmesine verimlilik getirir.

6-Sürekli İyileştirme: Kuruluşun bütün performansının sürekli iyileştirilmesi kurumun kalıcı bir hedefi olmalıdır. İyileşme: Ürünün özellik ve karakteristiklerinin artırılması ve/veya bunları üretmek ve dağıtmak için kullanılan proseslerin etkinliğinin ve verimliliğinin artırılması demektir.

7- Karar Vermede Gerçekçi Yaklaşım: Etkili kararlar veri ve bilginin analizine dayanır. 
    
8- Karşılıklı Çıkara Dayalı Tedarikçi İlişkileri: Bir kuruluş ve tedarikçisi birbirine bağımlıdır ve bir değer oluşturma konusunda kabiliyetleri artırmak için karşılıklı çıkarları vardır.